söndag 2 mars 2008

Marchese Antinori

Gräsänkling hela helgen då Lena gått Art Clay-kurs i Strängnäs onsdag - söndag. Samtidigt var jag i Norrköping tisdag - torsdag och hann hälsa på barn och barnbarn ett par timmar på väg ut mot Arlanda.
Som tröst för att jag varit övergiven i helgen köpte jag mig en riktig godsak: Marchese Antinori, en chianti classico (90% sangiovese, 10% cabernet sauvignon)för 169 kronor. Blev inledningsvis lite besviken då den var nog så bitterstram från början. Men efter en halvtimme i glaset så mjuknade den och bjöd på varm doft och smak, körsbär, katrinplommon och rostade fat.
* * *
För övrigt är det deprimerande att se Luleå hockeys förfall. Efter förlusten mot Skellefteå (hygglo, Renberg...) blir det kvalserien. Och det värsta är att jag inte tror att Luleå överlever en kvalserie med Leksand, Brynäs och Malmö.
/T

Inga kommentarer: