tisdag 30 oktober 2007

Superhuslig

Idag har jag ägnat större delen av dagen åt hushållet än till Pearlshop, det är inte det vanligaste. Jag började med en 5-km runda innan jag tog bilen och körde iväg med lite skräp. Sedan var det bara att stressa hem för att ge min kära make en hemlagad lunch.

På pearlshop har jag marknadsfört vår närvaro på hantverksmässan till var och varannan kund. Tommy har skapat en ny brochyr som de sagt skulle komma idag, men inte det. Hoppas att den kommer imorgon så att vi får se den innan vi behöver den i helgen.

Det märks att julhandeln har tagit fart hos våra kunder. Den ligger lite före där eftersom många tillverkar själva för att ge bort i julklapp eller för att sälja på julmarknader.

Efter arbetsdagens slut så cyklade jag hem för att äta en god middag, som min kära make hade lagat åt mig. Han klagar över att det är så lite sås och mycket grönt nu i maten, kaninmat tror jag han kallade det. Men jag har gått ner 5 kilo sedan i augusti, så det är inte så dumt.

När jag sedan hade städat köket gjorde jag en spenat och räkpaj på resterna av middagen. Vi hade färsk spenat och den brukar inte vara så trevlig att spara.

Inga kommentarer: