måndag 29 oktober 2007

Men ändå flitiga

Även om vi är lata bloggare så är vi desto mer energisk i övrigt. Förutom att Tommy arbetar på vårt föredrag, brochyr till Pearlshop, varumärkesstämpel, layout för "inflyttningskort", så har han även en hel del på jobbet.

Jag kör med mina kurser och skissar på den förändring som vi påbörjade i helgen på Pearlshop. Vi har kastat ut våra gamla bänkar i det inre rummet och satt in nya skåp med en vit skiva. Det blev både ljusare och mer överskådligt. Med den nya versionen kommer jag också att kunna nyttja väggarna på ett bättre sätt förutom att jag fått härliga lagerutrymmen för smådelarna. Det är lite kvar att göra så Tommy bara suckar över mig och menar att jag snart borde vara nöjd.

Lördagen ägnade jag mig åt att försöka få lite ordning trots att vi hade öppet under omstuvningen. Söndagen var det kursdags igen. Men innan det hann vi vara ute och jogga. Tommy lurade mig också till att basta innan jag for in till kursen så jag var där i sista minuten. Fast det var det värt.

Inga kommentarer: