tisdag 17 juli 2007

TRÖTT, TRÖTTARE OCH TRÖTTAST

Slut på semestern och totalt uttröttad. Tommy arbetar kväll den här veckan, så jag har också senarelagt mina tider i butiken, för att vi ska hinna med att umgås med varandra på förmiddagarna. Vad jag inte hade räknat med var att våra kvällar också skulle bli umgängestid och sängdags först vid tvåtiden. Så jag är TRÖTT, TRÖTT och åter TRÖTT. För inte tar vi sovmorgon heller, utan upp och hoppa och ut och träna cykel, jogging eller gympa. Inte visste jag att vi var sådana freaks, även om jag visste att det fanns en viss läggning hos oss båda.

Det roliga är att vi har hittat en gemensam nämnare i cyklingen där vi kan träna tillräckligt jämbördigt för att det ska vara roligt för båda. Tommy försökte skryta häromdagen att han cyklade fortare när inte jag var med, men på passet igår så cyklade vi ännu fortare än när han var ensam. Kul.

Nu har vi börjat fantisera om nya cyklar, inte racingcyklar men någon slags hybrid. För det går inte att bli någorlunda bra på en treväxlad damcykel med cykelkorg och högt styre, även om jag skulle vilja det. /L

Inga kommentarer: