måndag 18 juni 2007

Räddad av gonggongen

Tommy ringde mig vid femtiden och sa att han inte ville äta middag med mig ikväll. De hade grillat på jobbet. Så där stod jag alldeles ensam och hungrig, och visste inte vad jag skulle göra. . Hur skulle jag överhuvudtaget orka göra middag åt mig själv, alternativen köpa färdigmat eller gå på en grill kändes inte aktuella.

Men då kom en vänlig själ in i butiken och räddade mig. Hon var också alldeles ensam och övergiven av sin man. Så vi slog våra kloka huvuden ihop och bestämde oss för att åka hem till mig och avnjuta en god middag tillsammans.

Det var riktigt trevligt, det är inte alltid det blir en sådan tajming, att vi både nästan hoppade över middagen samtidigt. Och Ulla som den vänliga själen heter, bor i Boden, så vi träffas inte så ofta. Så det var en riktigt trevlig kväll.

Sedan att Tommy och jag var duktiga sedan och la in lite nya produkter på vår webbshop, var inte heller helt fel./Lena

Inga kommentarer: