söndag 24 juni 2007

Midsommar ver.2


Tommy har rätt i att vi försöker att inte fastna i traditioner men när det gäller midsommar är det lite värre än så. Det gällde att bryta en nästan livslång tradition från min sida. Att fira midsommar vid Häbbersträsket, när jag var barn var på storholmen nästan varje midsommar (tror vi missade en pga stenskott) och det gjorde jag fram till det jag var 15 år. Sedan togs traditionen upp i och med att vi köpte Gammelvall (min pappas föräldragård) vid Häbbersträsket. Och det har vi ägt i ca 25 år och nästan varje midsommar har firats där. Tommy har varit med sedan vi träffades utom ett år vi var i Spanien.

Men nu ska nya versioner in och vi har haft en väldigt härlig midsommar. Tommy och jag gjorde en överenskommelse. Han tältar och jag fiskar. Tommy gillar i princip inte tältning och jag har nästan aldrig fiskat. Så sagt och gjort han fixade spöt åt mig och jag såg till att vi hade det vi behövde för campingen. Och det var riktigt lyckat. Förutom att vi behöver nya sovsäckar, tält mm. Men det fixar sig till nästa gång. /Lena

Inga kommentarer: